ABOUT US

Sr. M. Ada van Dyunen

Een van mijn hobbies is iconen tekenen

Toen ik nog in Malawi was dacht ik, als ik in Nederland blijf ga ik iconen schilderen en in 2007 probeerde ik mijn eerste icoon te tekenen. Zo ben ik dus ieder jaar, eerst in Mennorode in Elspeet, en later in Denenkamp op cursus geweest.
Ik vind het erg mooi om iets van de bijbel in beeld uit te tekenen. Ik heb nu ongeveer 14 iconen gemaakt en begin het echt al een beetje te leren.
Iedere nieuwe icoon heeft zijn eigen verhaal en ik leef me dan ook helemaal in in het verhaal.
 
De laatste icoon is het beeld van Simeon de Godsdrager. Op het moment dat hij het Godskind in zijn armen draagt zegt hij: “Nu laat gij Heer uw dienaar gaan, in vrede naar uw woord”. Hoe mooi is deze afbeelding!
Soms voel ik mij Simeon en probeer ik Godsdrager te zijn en de andere keer ben ik als een kind en voel mij gedragen in Zijn armen. Terwijl ik de icoon teken dringt de boodschap steeds dieper tot mij door. Moge ik zo een Godsdrager zijn.  (Zr. Ada van Duynen).




 
(From editor: Sr. Ada van Duynen lives in Motherhouse of Sister of Our Lady of Amersfoort. Sr. Ada is one of the missiornary sisters of Malawi for  45 years. She returned to The Netherlands on December 27th, 2006)
 

No comments:

Post a Comment